söndag 3 januari 2010

Reading today

Lev Tolstoy
Ilya Efimovich Repin
1844-1930

2 kommentarer:

  1. Ska borja lasa Shakespear med barna nu...ser fra im ot det.Har inte last mycket med Tolstoy...borjade med Anna Karinena.
    Ha en fin Sondag!

    SvaraRadera
  2. Camilla,
    Shakespear är rolig om man närmar sig honom från rätt håll. Men jag måste tillstå att jag alltid var förvånad när jag som barn läste gamla barnböcker, därför att barnen i dessa böcker alltid citerade Shakespera och satte upp hans skådespel på loven. När jag var tio år hade jag inte läst en rad av honom!
    Men jag var nog rätt ung när jag hittade Tolstoys "Barndomen" - tror den heter "Boyhood" på engelska - och den tyckte jag om.
    Funderade just på om jag skulle beställa "What Is Art?" av Tolstoy.
    Margaretha
    som strax ska lägga sig denna kalla söndag

    SvaraRadera